تعمیر لپ تاپ ایسر

  • ۰
  • ۰

2-اتیل هگزانول یک الکل دارای هشت شاخه کربن و یک مایع بی رنگ است که به مقدار کمی در آب محلول است اما در اکثر حلال‌های آلی محلول است.

 این ماده در مقیاس گسترده (> 2،000،000،000 کیلوگرم در سال) برای استفاده در کاربردهای بی‌شمار از قبیل حلالها ، طعم دهنده‌ها و رایحه‌ها تولید می‌شود و به‌خصوص به عنوان پیش ماده تولید سایر مواد شیمیایی مانند نرم کننده‌ها و پلاستیک کننده‌ها استفاده می‌شود.

در رایحه‌های گیاهان طبیعی با آن روبرو می‌شوید و بوی آن "سنگین، خاکی و کمی گلدار" برای آنانیومر R و "عطر و بوی سبک و شیرین گل" برای آنتیومر S گزارش شده است.

انشعاب در مولکول 2-اتیل هگزانول از متبلور شدن آن جلوگیری می‌کند و در نتیجه نقطه انجماد آن بسیار کم است. استرهای 2-اتیل هگزانول به طور مشابه تحت تأثیر قرار می‌گیرند و بنابراین به عنوان ماده اولیه در تولید پلاستیک سازها و روان کننده‌ها کاربرد دارند و حضور آن به کاهش ویسکوزیته و پایین آمدن نقاط انجماد کمک می‌کند.

نکات ایمنی در هنگام استفاده از 2-اتیل هگزانول

موجب تحریک و قرمزی و درد در پوست و چشم ها می شود.

بلعیدن آن خطرناک است و تهوع، سرگیجه و کاهش کارایی سیستم اعصاب را به دنبال دارد.

این مایع قابل احتراق است.

خواص فیزیکی و شیمیایی دواتیل هگزانول

ظاهر: مایع بی رنگ

نام شیمیایی: 2-اتیل هگزانول

مترادف ها : ایزواکتانول، ایزواکتیل الکل، 2-اتیل هگزیل الکل، اکسواکتیل الکل، 2-اتیل هگزانول

فرمول مولکولی : C8H18O

وزن فرمول: 130.23

نقطه ذوب: -76 درجه سانتیگراد

نقطه جوش: 183-186 درجه سانتیگراد

چگالی: 0.833 گرم در میلی لیتر

نقطه اشتعال: 171 درجه فارنهایت

انحلال پذیری : نامحلول در آب

خواص شیمیایی : دارای بوی ملایم، روغنی، شیرین و کمی گلی است که یادآور گل رز و طعم شیرین با رایحه میوه ای است.

مزایای خاص: وزن مولکولی کم و ایجاد تعادل مناسب در فرمولاسیون های به کار برده شده است.

ایمنی دواتیل هگزانول

این ماده با انتشار دود و بخار شدید تجزیه می‌شود و یک حلال کم فرار است و گرمای احتراق 2-اتیل هگزانول 1263.81- کیلوکالری در مول در دمای 25 درجه سانتیگراد است. در حالی که گرمای تبخیر حدود 10.8 کیلو کالری در مول در نقطه جوش است.

گازهای قابل اشتعال و یا سمی از ترکیب الکل ها با فلزات قلیایی، نیتریدها و عوامل کاهنده قوی تولید می شوند. دواتیل هگزانول با عوامل اکسید کننده قوی و اسیدهای قوی ناسازگاراست. این ترکیب یک آلاینده است و پوست، چشم و مجاری تنفسی را تحریک می کند. همچنین می تواند باعث تهوع و سردرد پس از استنشاق و اسهال و استفراغ پس از مصرف شود. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت یا مکرر می تواند منجر به چربی زدایی پوست و سوختگی و تحریک پوست شود.

خرید دو اتیل هگزانول

  • ۰۱/۰۱/۲۳
  • پوران دخت خدابخش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی