تعمیر لپ تاپ ایسر

۱۰ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پودر بوراکس چیست؟

بوراکس که با نام بورات سدیم نیز شناخته میشود، از ترکیبات مهم بوراست که مادهای معدنی است. سدیم تترابورات مادهای سمی نیست. بورات سدیم کریستالی نرم به رنگ سفید است که براحتی در آب حل میشود. اگر در معرض هوای خشک قرار بگیرد، رطوبت خود را ازدست داده و به بوراکس تبدیل می گردد. این ماده میتواند در پودر لباسشویی هم یافت میشود.

موارد استفاده از بوراکس

این ماده میتواند در کمک به ماشین تمیز کردن فرش شما استفاده می‌شود. فقط نصف فنجان بوراکس سدیم تترابورات را در هر ۴ لیتر آب اضافه کنید.

یک بسته پودر بورات سدیم را داخل کاسه توالت قرار دهید و یک شب آن را به حال خود رها کنید. روز بعد، نتایج شگفت انگیزی مشاهده خواهید کرد.

برای تمیز کردن سفیدک و کپک، یک فنجان بوراکس را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید؛ و درون یک بطری اسپری بریزید. روی سفیدک و کپک اسپری زده تا اینکه از آن اشباع شود. چند ساعت صبر کنید و سپس کاملاً شستشو نمایید.

بوراکس کف را تمیز میکند. برای اینکار یک سوم از پودر بوراکس را به همراه نصف لیوان سرکه در ظرفی ریخته و با آب گرم روی آن را بپوشانید. مقدار کمی مایع ظرفشویی به آن اضافه کرده و از آن برای تمیز کردن کف استفاده نمایید.

از این ماده برای تمیز کنندگی استفاده نمایید. این یکی از موارد معمول استفاده از بوراکس است. دو قاشق غذاخوری از بوراکس را با دو فنجان آب مخلوط کرده و درون بطری اسپری بریزید.

بوراکس زنگ زدگی را رفع میکند. برای این منظور بوراکس را با آب گرم و آب لیمو مخلوط کنید تا خمیری ایجاد کنید. سپس با اسپری کردن محل مورد نظر را تمیز نمایید.

این ماده برای تمیز کردن اسباب و وسایل بیرون خانه نیز کاربرد دارد. برای اینکار مقداری بوراکس را با آب گرم و مایع ظرفشویی ترکیب کرده و به وسایل موردنظر اسپری نمایید.

استفاده بوراکس در سلامتی

این ماده به عنوان محلولی برای رشد میوه ها و دانه ها در درختان میوه بکار میرود. محلول بوراکس بور را به خاک اضافه میکند و موجب تقویت آن می شود.

از بوراکس برای نگهداری گل ها برای مدت طولانی استفاده می شود.

برای خلاص شدن از شر موش ها از محلول بوراکس استفاده نمایید.

این محلول برای از بین بردن مورچه ها، سوسکها و دیگر حشرات نیز بکار می رود.

استفاده بوراکس در سلامتی

این ماده به عنوان محلولی برای رشد میوه ها و دانه ها در درختان میوه بکار میرود. محلول بوراکس بور را به خاک اضافه میکند و موجب تقویت آن می شود.

از بوراکس برای نگهداری گل ها برای مدت طولانی استفاده می شود.

برای خلاص شدن از شر موش ها از محلول بوراکس استفاده نمایید.

این محلول برای از بین بردن مورچه ها، سوسکها و دیگر حشرات نیز بکار می رود.

خرید بوراکس

  • پوران دخت خدابخش
  • ۰
  • ۰

2-اتیل هگزانول یک الکل دارای هشت شاخه کربن و یک مایع بی رنگ است که به مقدار کمی در آب محلول است اما در اکثر حلال‌های آلی محلول است.

 این ماده در مقیاس گسترده (> 2،000،000،000 کیلوگرم در سال) برای استفاده در کاربردهای بی‌شمار از قبیل حلالها ، طعم دهنده‌ها و رایحه‌ها تولید می‌شود و به‌خصوص به عنوان پیش ماده تولید سایر مواد شیمیایی مانند نرم کننده‌ها و پلاستیک کننده‌ها استفاده می‌شود.

در رایحه‌های گیاهان طبیعی با آن روبرو می‌شوید و بوی آن "سنگین، خاکی و کمی گلدار" برای آنانیومر R و "عطر و بوی سبک و شیرین گل" برای آنتیومر S گزارش شده است.

انشعاب در مولکول 2-اتیل هگزانول از متبلور شدن آن جلوگیری می‌کند و در نتیجه نقطه انجماد آن بسیار کم است. استرهای 2-اتیل هگزانول به طور مشابه تحت تأثیر قرار می‌گیرند و بنابراین به عنوان ماده اولیه در تولید پلاستیک سازها و روان کننده‌ها کاربرد دارند و حضور آن به کاهش ویسکوزیته و پایین آمدن نقاط انجماد کمک می‌کند.

نکات ایمنی در هنگام استفاده از 2-اتیل هگزانول

موجب تحریک و قرمزی و درد در پوست و چشم ها می شود.

بلعیدن آن خطرناک است و تهوع، سرگیجه و کاهش کارایی سیستم اعصاب را به دنبال دارد.

این مایع قابل احتراق است.

خواص فیزیکی و شیمیایی دواتیل هگزانول

ظاهر: مایع بی رنگ

نام شیمیایی: 2-اتیل هگزانول

مترادف ها : ایزواکتانول، ایزواکتیل الکل، 2-اتیل هگزیل الکل، اکسواکتیل الکل، 2-اتیل هگزانول

فرمول مولکولی : C8H18O

وزن فرمول: 130.23

نقطه ذوب: -76 درجه سانتیگراد

نقطه جوش: 183-186 درجه سانتیگراد

چگالی: 0.833 گرم در میلی لیتر

نقطه اشتعال: 171 درجه فارنهایت

انحلال پذیری : نامحلول در آب

خواص شیمیایی : دارای بوی ملایم، روغنی، شیرین و کمی گلی است که یادآور گل رز و طعم شیرین با رایحه میوه ای است.

مزایای خاص: وزن مولکولی کم و ایجاد تعادل مناسب در فرمولاسیون های به کار برده شده است.

ایمنی دواتیل هگزانول

این ماده با انتشار دود و بخار شدید تجزیه می‌شود و یک حلال کم فرار است و گرمای احتراق 2-اتیل هگزانول 1263.81- کیلوکالری در مول در دمای 25 درجه سانتیگراد است. در حالی که گرمای تبخیر حدود 10.8 کیلو کالری در مول در نقطه جوش است.

گازهای قابل اشتعال و یا سمی از ترکیب الکل ها با فلزات قلیایی، نیتریدها و عوامل کاهنده قوی تولید می شوند. دواتیل هگزانول با عوامل اکسید کننده قوی و اسیدهای قوی ناسازگاراست. این ترکیب یک آلاینده است و پوست، چشم و مجاری تنفسی را تحریک می کند. همچنین می تواند باعث تهوع و سردرد پس از استنشاق و اسهال و استفراغ پس از مصرف شود. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت یا مکرر می تواند منجر به چربی زدایی پوست و سوختگی و تحریک پوست شود.

خرید دو اتیل هگزانول

  • پوران دخت خدابخش
  • ۰
  • ۰

زانتان گام به دلیل خواص مفیدی که دارد و همچنین خواص حلالیت بالای آن در آب باعث شده که محدودیتی در صنایع مختلف نداشته باشد و در انواع محصولات غذایی، لبنیات، محصولات بهداشتی، کاشی و سرامیک به کار گرفته شود. این ماده‌ در غذا باعث بهبود کیفیت محصول غذایی شده و می‌تواند طعم غذا را بهبود ببخشد و به عنوان یک نگه‌دارنده باعث افزایش طول عمر ماده‌ی غذایی شود. از زانتان گام برای تولید انواع سس سالاد، بستنی، غذاهای کم چرب، سوپ‌های نیمه آماده، آب میوه‌ها، نان و شربت‌های صنعتی استفاده می‌گردد. در لبنات، زانتان گام عامل پایدار کننده و حجم دهنده در ماست بوده و از صمغ این گلوکز به جای سفیده تخم مرغ در آشپزی استفاده می‌شود. در نوشیدنی‌های مختلف، این ماده باعث بهبود طعم و ماندگاری بیشتر آن محصول شده و برای ساخت بعضی نوشیدنی‌های الکلی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر مصارف این ماده‌ی طبیعی، استفاده از آن در محصولات آرایشی و بهداشتی بوده و در تولید خمیر دندان، کرم، شامپو و انواع لوسیون دخالت دارد. به دلیل مقاومت بالایی که زانتان گام در برابر حرارت از خود نشان می‌دهد، می‌تواند در صنایع مختلف به کار آمده و در انواع چسب و مایعات مربوط به حفاری نفت مورد بهره برداری قرار گیرد. همچنین در تهیه‌ و تولید انواع کاشی و کاسه توالت این ماده می‌تواند باعث کیفیت بیشتر شده و مقاومت بالاتری در برابر شکستن در این محصولات ایجاد نماید.

خطرات و مضرات زانتان گام

زانتان گام ماده‌ای بی‌خطر برای بدن انسان و محیط زیست محسوب شده و آسیبی به آن وارد نمی‌کند. این ماده طبیعی باعث کاهش کلسترول در بدن شده و قند خون را کاهش می‌دهد؛ همچنین در آزمایشات صورت گرفته به روی موش‌های دارای سرطان پوست، استفاده از زانتان گام در درمان سرطان به روی موش‌ها موثر واقع شده و موش‌های قرار گرفته تحت مواد حاوی این ماده از طول عمر طولانی تری برخوردار بودند اما این تحقیقات در همان جا باقی مانده و به روی انسان صورت نگرفت. استفاده از محصولات حاوی زانتان گام برای انسان ضرری در پی ندارد اما افراد دارای دیابت بهتر است که از این محصولات به صورت محدود و تحت نظر پزشک استفاده کنند. فیبرهای موجود در این پلی ساکارید باعث افزایش باکتری‌های مفید روده شده و برای گوارش بسیار مفید است.

کاربرد زانتان گام

کاربردهای این ترکیب محدود به مواد غذایی نیست و در محصولات صنعتی متنوعی استفاده می شود:

تولید مواد شوینده

ساخت کاشی

ساخت بخش هایی از اجاق گاز

تولید انواع رنگ و چسب

غلیظ کننده در صنایع دارویی

تولید لوسیون بدن

تولید انواع ژل مو

استفاده در گل حفاری

از این محصول در کنار بتونیت در گل حفاری در چاههای نفت استفاده می شود و دلیل آن تسهیل حرکت قطعات در سیستم حفاری می باشد. کیفیت و خلوص نمونه های مورد استفاده در گل حفاری بسیار بالا می باشد.

مزایای استفاده از زانتان گام چیست

مطالعات متعددی که در مورد این ترکیب انجام گرفته است نشان می دهد که استفاده از صمغ این ترکیب باعث کاهش قند خون می شود. از دیگر مزایای استفاده از این ترکیب در محصولات سلامتی می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

کاهش کلسترول

استفاده از محصولاتی که دارای زانتان گام می باشند باعث کاهش 10 درصدی کلسترول در خون افراد می شود.

کاهش وزن

https://acer-laptop.blog.ir/1401/01/23/%D8%B3%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA%D9%88%D9%84-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%D9%87-%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%D9%85%D8%B6%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

استفاده از این ترکیب باعث می شود تا به افراد حس سیری دست بدهد و با کاهش سرعت هضم، کاهش وزن نیز انجام پذیرد. صمغ زانتان دارای چربی و کلسترول نمی باشد. و مقدار زیادی فیبر دارد که این فیبر به هضم غذا کمک می کند. همچنین از این ترکیب به عنوان یک جایگزین کم کالری استفاده می شود.

برخورداری از خواص ضد سرطان

رشد تومورهای سرطانی به شکل قابل توجهی در محصولاتی که از زانتان گام استفاده می کنند کاهش پیدا می کند.

افزایش حجم مایعات

برای افرادی که دارای مشکلاتی در بلع می باشند و یا افراد مبتلا به اختلالات عصبی هستند از زانتان گام استفاده می شود تا خشکی دهان آن ها برطرف شود.

جایگزین بزاق و استفاده برای افراد دچار سکته مغزی

افرادی که دچار سکته مغزی شده اند یا دچار بیماری هایی هستند که مشکلاتی در بلع بوجود می آورد نیازمند مواد غذایی و داروهایی هستند که جایگزین بزاق آنها شود. با استفاده از زانتان و افزودن آن به عنوان غلیظ کننده، در حقیقت یک ترکیب تولید کننده بزاق بوجود می آید که بیماران دارای مشکل خشکی دهان به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.

خرید زانتان گام

  • پوران دخت خدابخش
  • ۰
  • ۰

سوربیتول نوعی کربوهیدرات متعلق به دسته ای از الکل های قندی به نام پلیول است که کاربردهای زیادی در صنعت مواد غذایی داشته و مصرف آن برای درمان برخی عارضه های سلامتی مفید می باشد.

این ماده معمولا برای حفظ رطوبت، شیرین کردن غذا و بهبود بافت به محصولات مختلف از جمله مواد غذایی بسته بندی شده، نوشیدنی ها و داروها اضافه می شود و به سلامت دهان و دندان، دستگاه گوارش و درمان یبوست کمک می کند.

اطلاعات دارویی سوربیتول

سوربیتول یا گلوسیتول یک قند الکلی است که در بدن انسان به آهستگی متابولیزه می شود. سوربیتول به صورت پودر به عنوان ملین استفاده می شود. سوربیتول از کاهش گلوکز حاصل می شود، با جابه جایی گروه هیدروکسیل به جای گروه آلدهید. سوربیتول در آلو سیاه، سیب، گلابی و هلو وجود دارد.

موارد و مقدار مصرف

الف) تخلیه روده.

بزرگسالان و کودکان 12 ساله و بزرگتر:مقدار 120 میلی لیتر از محلول 30-25 درصد از راه رکتوم مصرف می شود.

کودکان 11-2 ساله:مقدار 60-30 میلی لیتر از محلول 30-25 درصد از راه رکتوم مصرف می شود.

ب) به عنوان داروی کمکی همراه با سدیم پلی استیرن سولفونات برای جلوگیری از یبوست.

مقدار 15 میلی لیتر از محلول 70 درصد از راه خوراکی تا بروز اسهال، مصرف می شود، و یا 100-20 میلی لیتر از محلول آن به عنوان حامل خوراکی همراه با رزین مصرف می شود.

راه دیگر، مصرف مقدار 120 میلی لیتر از محلول 30-25 درصد از راه رکتوم است.

 مزایای پودر سوربیتول

پودر سوربیتول باعث خرابی دندان‌ها نمی‌شود و برای بیماران دیابتی خوب است. خواص آن‌ها باعث می‌شود که سوربیتول در خیلی محصولات دارای مواد مطلوب و مورد علاقه باشد که تحت شرایط خاصی از گلوکز به‌دست می‌آید.

قند حاصل از آن جزو قندهای الکلی و قند مخصوص بیماران دیابتی است و می‌تواند در محصولات صنایع پخت جهت بیماران دیابتی مورد استفاده قرار گیرد.

سوربیتول شیرین‌کننده‌ای است که به آسانی در آب حل می‌شود و در مقابل حرارت پخت ثبات دارد و چون جاذب رطوبتی است به‌عنوان یک نرم‌کننده بافت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درجه شیرینی آن تقریباً نصف درجه شیرینی ساکارز است این ماده به‌عنوان یک شیرین‌کننده برای غذاهای افراد دیابتی و غذاهای کنسرو شده همچنین به‌عنوان یک نرم‌کننده و ماده‌ای که رطوبت را به خود جذب می‌کند در کنسروها استفاده می‌شود به‌طوری‌که این ماده به شکل شربتی با غلظت ۷۰% به مقدار ۵ تا ۱۵ درصد اضافه می‌شود.

سوربیتول به دو شکل وجود دارد. سوربیتول پودر شده جانشین ساکارز می‌شود و شربت سوربیتول جایگزین شربت گلوکز می‌شود. پودر سوربیتول به‌طور گسترده‌ای در شیرین‌کننده‌های مصنوعی استفاده می‌شود و از شربت گلوکز مشتق شده که خواص مختلفی دارد.

https://acer-laptop.blog.ir/1401/01/23/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D9%82%D8%B1%D8%B5-%D8%B3%D8%AF%DB%8C%D9%85-%D8%B3%DB%8C%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%AA

عوارض جانبی سوربیتول

خوشبختانه به نظر می رسد سوربیتول عوارض شایع چندانی ندارد، بیشترین گزارش های دریافتی مربوط به اسهال است که گاهی با گرفتگی و درد شکم یا حالت تهوع نیز همراه می باشد.

مصرف زیاد سوربیتول یا سایر الکل های قندی – به خصوص اگر عادت به مصرف منظم آن ها نداشته باشید – می تواند باعث نفخ و اسهال شود و برای برخی افراد نتایج ناخوشایندی به همراه داشته باشد اما این عارضه برای کسانی که از سوربیتول برای درمان یبوست استفاده می کنند مفید است.

ناگفته نماند سوربیتول بر خلاف برخی ملین ها که مصرف آن ها باعث عادت شده و نباید برای طولانی مدت استفاده شوند، یک ماده ملین کمتر خطرناک و غیر تحریک کننده محسوب می شود اما با توجه به این که با جذب مایعات به سمت روده بزرگ عمل می کند باید مطابق با دستور العمل درج شده روی آن مصرف شود.

با وجود عوارض جانبی بالقوه ذکر شده، طبق اعلام بسیاری از مقامات بهداشت جهانی از جمله سازمان غذا و دارو مصرف این ماده بی خطر است.

خرید سوربیتول 

  • پوران دخت خدابخش
  • ۰
  • ۰

ظرف حاوی دارو را خوب تکان دهید. این دارو را از طریق دهان، معمولاً 4 بار در روز یا طبق دستور پزشک مصرف کنید. برای کمک به جلوگیری از اسهال و ناراحتی معده، آن را بعد از غذا میل کنید و دوز تجویز شده دارو را در یک لیوان کامل (4 تا 8 اونس یا 120 تا 240 میلی لیتر) آب سرد قبل از مصرف مخلوط کنید سپس مصرف کنید. از پزشک یا داروساز خود برای راهنمایی های بیشتر سؤال کنید.

 فرم مایع این دارو قبل از مصرف باید حداقل با 4 اونس (120 میلی لیتر) آب یا آب میوه مخلوط شود.

گذاشتن این مخلوط در یخچال قبل از نوشیدن ممکن است باعث بهبود طعم شود. بعد از مصرف این دارو، آب یا آب میوه بیشتری بنوشید، مگر اینکه به طور دیگری توسط پزشکتان هدایت شوید.

قرص سدیم سیترات را طبق نسخه مصرف کنید. دوز دارو را بدون تایید پزشک افزایش ندهید. به طور مرتب از این دارو استفاده کنید تا بیشترین تاثیر را از آن داشته باشید. برای کمک به یادآوری، هر روز آن را مصرف کنید.

ممکن است شما هنگام مصرف این دارو نیاز به آزمایش pH (اسیدیته) ادرار خود با استفاده از کاغذ مخصوص داشته باشید. pH به تعیین دوز مناسب کمک می کند. برای اطلاعات بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.

موارد منع مصرف داروی سدیم سیترات

• به تاریخ انقضای داروی سدیم سیترات توجه کنید و اگر دارویی که در دستتان است تاریخ انقضای آن تمام‌شده است، از آن مصرف نکنید.

• هرگز داروی سدیم سیترات را به کس دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.

• داروی سدیم سیترات را بیش از دوز تجویزشده توسط پزشک، مصرف نکنید.

• تداخل دارویی دارو را چک کنید و حتماً به پزشکتان، اطلاع دهید که در حال مصرف چه داروی دیگری هستید.

مهمترین اطلاعاتی که باید درباره سدیم سیترات بدانیم چیست؟

• در صورت بروز بیماری شدید کلیوی، آسیب شدید قلبی (مانند حمله قبلی)، بیماری آدیسون (اختلال در غده آدرنال)، سطح بالای پتاسیم یا سدیم در خون شما یا اگر به کم آبی مبتلا هستید، نباید از این دارو استفاده کنید.

https://acer-laptop.blog.ir/1401/01/23/%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D9%81%D8%B3%D9%81%D8%B1%DB%8C%DA%A9-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA

• در صورت بروز مشکل در مری، معده یا روده، که بلع یا هضم قرص را برای شما دشوار می کند نباید از قرص سدیم سیترات استفاده کنید.

• قبل از مصرف اسید سیتریک و سدیم سیترات، در مورد تمام بیماری های خود، به ویژه بیماری کلیوی، بیماری قلبی، فشار خون بالا، سابقه حمله قلبی، مشکلات ادراری، دیابت، تورم (ورم)، مشکلات ادرار، زخم معده یا اسهال مزمن (مانند کولیت اولسراتیو ، بیماری کرون) یا اگر رژیم غذایی کم نمکی دارید، به پزشک خود بگویید. همچنین در مورد تمام داروهای دیگری که استفاده می کنید، از جمله آنتی اسیدها، داروهای فشار خون یا قلب، یا یک داروی ادرارآور (قرص آب) به پزشک خود بگویید.

• برای اطمینان از اینکه این دارو به وضعیت شما کمک می کند، ممکن است خون و ادرار شما اغلب آزمایش شود. همچنین ممکن است ضربان قلب شما با استفاده از الکتروکاردیوگرافی یا نوار قلب (که گاهی به آن EKG گفته می شود) برای اندازه گیری فعالیت الکتریکی قلب بررسی شود. دستورالعمل های پزشک خود را با دقت دنبال کنید و قرارهای تعیین شده را از دست ندهید.

عوارض جانبی جدی قرص سدیم سیترات شامل بی حسی یا احساس سوزن سوزن شدن، تورم یا افزایش سریع وزن، درد عضلانی یا گرفتگی عضلات، ضربان قلب سریع یا آهسته، سردرگمی، یا تغییر خلق و خوی، مدفوع خونی، درد شدید معده، اسهال مداوم یا تشنج است که این فواید و مضرات تری سدیم سیترات است.

خرید سیترات سدیم

  • پوران دخت خدابخش
  • ۰
  • ۰

اسید فسفریک، یکی اسید مایع و بدون بو است که در مقایسه با اسیدهای قوی مانند هیدروکلریک اسید و سولفوریک اسید، اثرات مخرب کمتری دارد. فسفریک اسید، یک اسید ضعیف است و اگر به صورت محلول درآید، می تواند به یون های فسفات و فسفیت تبدیل شود.

نمک هایی که از این اسید مشتق می شوند برای تهیه محلول های بافر یا تامپون به کار می روند. این اسید خاصیت خورندگی کمی دارد و در دو گرید صنعتی و خوراکی در بازار به فروش می رسد.

روش تر

در اثر اضافه کردن سولفوریک اسید روی فسفات کلسیم بدست می‌آید. طبق واکنش زیر:

در این روش کانیهای فسفات را با سولفوریک اسید ترکیب می‌کنند، علاوه بر تولید فسفریک اسید و برخی فسفاتها که ترکیبات اصلی هستند، سایر ترکیبات (CACO3CAF2)هم تولید می‌شوند، از طرف دیگر واکنشهایی که در آن با از بین رفتن سولفوریک اسید، ترکیباتی تولید می‌شود که از نظر تجاری کم‌اهمیت هستند (واکنشهای پارازیتی)، یونهای مزاحمی تولید شده و باعث آلودگی مخلوط‌ها می‌شوند.

روش حرارتی (خشک)

این روش شامل احتراق فسفر و هیدراسیون P4O۱۰ می‌باشد. مخلوط فسفر مایع و هوا به محفظه احتراق که شبیه برج است تزریق شده و با انجام واکنش اکسیداسیون فسفر، تولید می‌شود. جنس محفظه احتراق نوعی فولاد مخصوص است که با H3PO۴ غیرفعال شده‌است. P4O۱۰ به دست آمده را در برج بعدی هیدراته می‌کنند و بخارات باقی‌مانده P4O۱۰ را، واحد شستشو به اسید فسفریک رقیق تبدیل کرده و به عنوان افشان در پایین آوردن دمای برج اول استفاده می‌شود.

دسته بندی انواع اسید فسفریک

اسید فسفریک با روش های مختلفی مانند درصد خلوص و روش های تولید و نوع کاربرد و…دسته بندی می شود. در این جا براساس کاربردهای خاصی که دارد می توان این نوع دسته بندی را تعریف نمود.

اسید فسفریک خام

اسید فسفریک خام از واکنش اسید سولفوریک با خاک فسفات تهیه می شود که در واحد های تصفیه به دونوع صنعتی و خوراکی دسته بندی می شود. بیشترین کاربرد این ترکیب شیمیایی در قسمت تولید کودهای شیمیایی است.

این اسید از واکنش شیمیایی بین اسید سولفوریک با خاک فسفات حاصل شده و در واحدهای تصفیه به نوع خوراکی و صنعتی تبدیل می شود. لازم به ذکر است بیشترین کاربرد اسید فسفریک خام در تولید کودهای شیمیایی است.

اسید فسفریک صنعتی

این نوع اسید در صنعت نساجی، تصفیه آب، تولید شوینده ها، تولید ظروف تفلون کاربرد دارد.

اسید فسفریک خوراکی

از این نوع اسید در صنایع غذایی مانند تولید نوشیدنی های گازدار، روغن نباتی، خوراک و مکمل غذایی دام استفاده می شود.

اطلاعات ایمنی در مورد کار با اسید فسفریک و نحوه ذخیره و نگهداری آن

اسید فسفریک یک اسید معدنی است که خاصیت خورندگی کمی دارد. این اسید، اشتعال پذیر نیست اما در صورتی که با فلزات واکنش دهد، گاز هیدروژن آزاد می کند که می تواند آتش بگیرد. افرادی که با این اسید در تماس هستند باید در حین کار از لباس مخصوص کار، عینک، ماسک و دستکش استفاده کنند. فراموش نکنید هرگز نباید بقایای اسید فسفریک را در فاضلاب و مجرای انتقال آب بریزید. ممکن است اسید به آب های زیرزمینی وارد شود و آن ها را آلوده کند.

https://acer-laptop.blog.ir/1401/01/23/%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%A2%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%B9-%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C%DB%8C

حمل و نقل مخازن و بشکه های حاوی اسید فسفریک باید با رعایت تمام جوانب ایمنی انجام شود. سعی کنید بشکه ها را حتماً با محافظ ببندید. از وسایل نقلیه نظیر لیفتراک ها بدون محافظ و یا اپراتور بی تجربه برای حمل بشکه حاوی این اسید در انبار استفاده نکنید. افرادی که در انبار مواد شیمیایی خورنده کار می کنند باید از هر نظر آموزش های لازم را دیده باشند. بهترین بسته بندی برای ذخیره اسید فسفریک، بشکه ها یا مخازنی هستند که اطلاعات ایمنی اسید فسفریک توسط یک برچسب بر روی آن ها درج شده است.

انبار نگهداری بشکه های اسید فسفریک باید خشک و خنک و مجهز به سیستم تهویه مطبوع باشد. مخازن باید به دور از منابع تولید حرارت، جرقه یا تابش مستقیم نور خورشید قرار داده شوند. ترجیحاً این اسید را در مجارت مواد شیمیایی که با آن وارد واکنش می شود انبار نکنید.

تماس اسید فسفریک با پوست یا چشم ها منجر به تحریک، قرمزی و سوزش می شود. اگر فردی در این موقعیت قرار گرفت، سریعاً محل تماس را با آب بشویید و در صورتی که التهاب پوستی یا چشم زیاد شد، فوراً به مرکز درمانی مراجعه کنید. قرار گرفتن در معرض بخارات این اسید معدنی می تواند دستگاه تنفس را تحریک کند. در صورت بروز هر گونه علائم حاد در فرد مصدوم، او را به پزشک برسانید.

خرید فسفریک اسید

  • پوران دخت خدابخش
  • ۰
  • ۰

گلیسرین ماده ای با نامهای مترادف گلیسرول، پروپان1،2،3 – تریول، 3،2،1 پروپان تریول و یا پروپان تریول با شماره بین المللی E422 و فرمول شیمیایی C3H8O3 می باشد. معمولا نام گلیسرین بعنوان نام محصول و نام گلیسرول بعنوان نام ترکیب عمده آن استفاده می گردد. برای مثال گلیسرین حاوی 99.7% گلیسرول

گلیسرین برای نخستین بار بصورت تصادفی در سال 1779 توسط یک دانشمند سوئدی کشف شد. او یک واکنش شیمیایی میان روغن زیتون و مونواکسید سرب انجام داد و یک ماده محلول در آب با مزه شیرین کشف کرد که بعدها بعنوان گلیسرین شناسایی شد.

گلیسرین ماده ای با خصوصیات منحصر به فرد فیزیکی و شیمیایی است که قابلیت سازگاری با بسیاری از ترکیبات دیگر را دارد. ماده ای غیر سمی که برای سلامت انسان و محیط زیست نیز بی خطر می باشد. گلیسرین یک قند الکلی می باشد اما بیشتر شبیه قند ها می باشد. در بدن انسان براحتی جذب می شود و احتمالا به گلوکز تبدیل می گردد و 4.3 کیلوکالری انرژی به ازای هر گرم آن تولید می شود. البته هنوز اثر گلیسرین برروی قند خون مشخص نیست اما ممکن است اثر آن مشابه اثر قند و شکر باشد.

موارد مصرف

از گلیسیرین خالص در داروسازی استفاده می‌شود. گلیسیرین برای تهیه لوسیون کرمهای صورت به کار می‌رود. گلیسیرین رطوبت را در سطح پوست نگه می‌دارد. از این ماده برای تهیه لوازم آرایشی نیز استفاده می‌شود، چون حلال خوبی است و باعث جذب رطوبت در سطح پوست می‌شود و پوست را نرم و چرب می‌کند. گلیسیرین به صورت شیاف به‌عنوان ملین‌هیپراسموتیک و نرم‌کننده برای پیش‌گیری از یبوست استفاده می‌گردد.

گلیسرول (گیلیسیرین) یک ترکیب ساده (مشروب الکلی قندی) می‌باشد. چون بی‌رنگ، بی‌بو و حلال است بطور گسترده‌ای در فرمولاسیون داروها استفاده شده‌است. استحکام گلیسرول در تمام ترکیبات تری گلیسیریدی مرکزی و اصلی است. گلیسرول شیرین مزه و در کل غیر سمی می‌باشد.

از نظر فیزیکی، گلیسرین مایعی محلول در آب، شفاف، ویسکوز، تقریبا بی بو و بی رنگ، جاذب رطوبت و با نقطه ذوب بالا و طعم شیرین می باشد. از نظر شیمیایی نیز، گلیسرین یک الکل با سه گروه هیدروکسیل است که قادر به واکنش بعنوان یک الکل است و در اکثر شرایط پایدار است. همین ساختار گلیسرین باعث حلالیت آن در آب و طبیعت جاذبه الرطوبه آن می شود.

به دلیل وجود باندهای هیدوژنی درون و بیرون مولکولی، گلیسرین دارای نقطه جوش 290 درجه سانتیگراد در فشار محیط و ویسکوزیته بالا(حدود 1.412 پاسکال بر ثانیه) در دمای اتاق است.

توانایی گلیسرین در جذب رطوبت از هوا و نگهداری آن، از ارزشمند ترین خصوصیات گلیسرین است که همین خصوصیت باعث ایجاد نرمی، انعطاف، حالت کرمی و افزایش ماندگاری محصول می گردد.

از دیگر خصوصیات قابل توجه گلیسرین این است که در دمای پایین، دمای آن به زیر نقطه انجماد می رسد اما کریستالیزه نمی شود. به همین علت محلولهای آبی گلیسرین در مقابل انجماد مقاومت می کنند و بعنوان آنتی فریز(ضد یخ) در سیستم های خنک کننده استفاده می شوند.

با چنین ترکیب غیر معمولی از خصوصیات، گلیسرین دارای طیف گسترده ای از کاربردها می باشد. برخی از صنایع گلیسرین را به دلیل خصوصیت فیزیکی خاص آن انتخاب می کنند و برخی دیگر با اتکا به خصوصیات شیمیایی آن، دست به انتخابش می زنند.

https://acer-laptop.blog.ir/1401/01/23/%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%A2%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%B9-%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C%DB%8C

گلیسرین یا از فرایند صابونی شدن، هیدرولیز یا ترانس استریفیکاسیون روغن ها و چربی ها حاصل می شود و سپس از طریق فرایند تقطیر یا تعویض یونی، تصفیه می گردد و در روش دوم از پروپیلن سنتز می گردد. بطور کلی گلیسرین با خلوص پایین، گلیسرین خام نامیده می شود و پس از تصفیه به خلوص مورد نظر رسانده می شود

در مقیاس صنعتی، معمولا گلیسرین بعنوان مهمترین محصول جانبی از واکنش شیمیایی میان روغن گیاهی یا چربی حیوانی با افزودن الکل کوتاه زنجیر(متانول یا اتانول) در حضور کاتالیست(سدیم هیدروکسید) تولید می شود. این فرایند همان ترانس استریفیکاسیون است که فرایند پایه در تولید بیودیزل(سوخت غیر سمی حاصل از منابع طبیعی مانند روغن) می باشد. در حقیقت در ازای تولید 100 کیلوگرم بیودیزل، 10 کیلوگرم گلیسرین با خلوص 55-50 درصد تولید می شود. در سالهای اخیر تقاضا برای گلیسرین با منشا گیاهی در حال افزایش است که این منشا گیاهی می تواند روغن سویا، روغن پالم و روغن نارگیل باشد.

گلیسرول می‌تواند به عنوان یک مند یبوست وقتی که وارد رکتوم در شیاف یا شکل دوز پایین‌تر ۲ تا ۱۰ میلی لیتر استفاده شود. این مخاط مقعد را می‌سوزاند و یک تأثیر هایپروزموتیک دارد. اگر به صورت دهانی استفاده شود اغلب مخلوط شده با اب میوه تا مزه شیرینی اش را کاهش دهد. گلیسرول می‌تواند باعث یک کاهش سریع و موقتی در فشار داخلی چشم شود این می‌تواند برای درمان فوری اولیه فشار چشم شدید مفید باشد.

خرید گلیسیرین

  • پوران دخت خدابخش
  • ۰
  • ۰

لسیتین گروهی از مواد چربی موجود در بافت های گیاهی و حیوانی را توصیف می کند. لسیتین برای عملکرد بیولوژیکی مناسب ضروری است.

یک فرم تجاری لسیتین معمولاً در تهیه مواد غذایی ، آرایشی و داروها مورد استفاده قرار می گیرد ، زیرا عمر آن طولانی تر می شود و به عنوان امولسیفایر عمل می کند.

مکمل های لسیتین همچنین می تواند برای درمان کلسترول بالا و مشکلات گوارشی و جلوگیری از مجاری شیر خورده در دوران شیردهی استفاده شود.

یکی از مؤلفه های اصلی لسیتین ، فسفاتیدیل کولین (PC) ، ممکن است مسئول برخی از مزایای سلامتی گزارش شده از لسیتین باشد.

استفاده از لسیتین برای کاهش کبد چرب

مکمل ها برای کبد چرب

فسفاتیدیل کولین. این می تواند به صورت لسیتین سویا یا لسیتین دانه آفتابگردان باشد. این یک مکمل عالی برای سم زدایی از کبد و کیسه صفرا است، از سم زدایی در کبد پشتیبانی می کند و جریان صفرا را تقویت می کند. مطالعات نشان داده است که مصرف روزانه لسیتین می تواند سطح آنزیم کبد را کاهش دهد.

مصرف ۱۰۰ میلی گرم از این ویتامین COQ10 نشان داده است که باعث کاهش التهاب کبد، کاهش آنزیم های کبدی و بهبود سلامت کبد در بیماری کبد چرب می شود.

منیزیم که روزانه مصرف می شود همچنین می تواند به کاهش التهاب در بدن، از جمله کبد کمک کند. این همچنین یک فاکتور در تولید انرژی است که کبد برای عملکرد مناسب به آن نیاز دارد.

یک محصول طبیعی به نام DLPC (دی لاوروئیل فسفاتیدیل کولین) حساسیت به انسولین را افزایش می دهد و کبد چرب را در موش ها کاهش می دهد، محققان کالج پزشکی بیلور معتقدند که ممکن است درمانی برای بیماران پیش دیابتی فراهم کند. DLPC یک فسفولیپید غیرمعمول و جز کمیاب مکمل غذایی لسیتین است. مطالعات روی موش ها نشان داد که DLPC می تواند فعالیت LRH-1 را تحریک کند. علاوه بر افزایش اندک در سطح اسید صفراوی، DLPC تنظیم گلوکز و چربی در کبد را بهبود می بخشد.

فواید

متداول ترین فواید لسیتین شامل موارد زیر است:

کاهش کلسترول

تحقیقات نشان می دهد که یک رژیم غذایی سرشار از لسیتین ممکن است کلسترول HDL خوب و کلسترول بد LDL را کاهش دهد.

مکمل های لسیتین همچنین نوعی کاهش کلسترول را نشان داده اند. در یک مطالعه ۲۰۰۸ ، شرکت کنندگان روزانه ۵۰۰ میلی گرم (میلی گرم) لسیتین سویا مصرف کردند. بعد از ۲ ماه ، میانگین کلسترول کل ۴۲ درصد و کلسترول LDL با ۵۶٫۱۵ درصد کاهش یافت.

https://acer-laptop.blog.ir/1401/01/23/%D8%B3%D8%AF%DB%8C%D9%85-%D9%85%D8%AA%D8%A7-%D8%A8%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D9%84%D9%81%DB%8C%D8%AA

عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می دهد

مکمل لسیتین سویا ممکن است عملکرد ایمنی بدن را افزایش دهد، خصوصاً در مبتلایان به دیابت.

یک مطالعه برزیلی در مورد موش ها نشان داد که مکمل روزانه لسیتین فعالیت ماکروفاژ را ۲۹ درصد افزایش می دهد. ماکروفاژها گلبولهای سفید خون هستند که در آن باقی مانده ها، میکروب ها، سلول های سرطانی و سایر مواد خارجی موجود در بدن را درگیر می کنند.

همچنین تعداد سلولهای کشنده طبیعی به نام لنفوسیتها که برای سیستم ایمنی بدن بسیار حیاتی است، در موشهای غیر دیابتی ۹۲ درصد افزایش یافته است. برای تأیید این یافته ها، هم اکنون تحقیقات بیشتری بر روی انسان ها انجام شده است.

خرید لسیتین

  • پوران دخت خدابخش
  • ۰
  • ۰

سدیم متا بی سولفیت

سدیم متا بی سولفیت (Na2S2O5) ترکیبی سفید رنگ از هیدروژن، گوگرد و اکسیژن می باشد که غیر آلی بوده و به عنوان یکی از مواد شیمیایی قوی در حذف کلر موجود در آب شناخته شده است. این ترکیب غیر آلی آنتی اکسیدان و ضد عفونی کننده بسیار قوی بوده و نه تنها در تصفیه آب و فاضلاب، بلکه در صنایع تولید مواد غذایی و همچنین تولید کاغذ و سایر صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

سدیم متا بی سولفیت با توجه به گرید تولیدی آن کاربردهای بسیار متنوعی در صنایع مختلف دارد. از این ماده به عنوان یک عامل ضد عفونی کننده، آنتی اکسیدان در صنایع شیمیایی و همچنین یک عامل نگهدارنده در مواد غذایی استفاده می‌شود. این ترکیب به دلیل خواص اسیدی و نگه دارنده برای استفاده در تاریکخانه ‌های چاپ عکس در عکاسی‌ ها، بسیار مناسب است. همچنین از متا بی سولفیت سدیم به عنوان یک ماده ی سفید کننده در تولید پارچه در صنایع نساجی و یا تولید خمیرکاغذ کاربرد گسترده ای دارد. از جمله کاربردهای این ماده می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

فعال کننده در پلیمریزاسیون اکریلو نیتریل

در صنعت تصفیه آب جهت کلر زدایی آب قبل از ورود آب به سیستم اسمز معکوس

در صنایع کلر آلکانی جهت خنثی سازی کلر

در صنایع غذایی به عنوان نگهدارنده و جلوگیری کننده از فساد مواد غذایی

در صنایع چرمسازی جهت آهک زدایی پوست

در صنایع آبکاری جهت تصفیه فاضلاب حاوی یون کروم

حذف کننده کلر بعد از سفیدگری نایلون

به عنوان یک منبع تولید SO2 (مخلوط شده با هوا یا اکسیژن) در فرآیندهای سیانیداسیون طلا

به عنوان عامل کاهنده جهت خالص سازی و جداسازی آلدئیدها و کتون ها در صنایع شیمیایی

جهت تولید بعضی رنگ های آلی

متا بی سولفیت سدیم در تهیه میوه خشک

سولفوره کردن میوه ها موجب حفظ آن ها در برابر واکنش با هوا و اکسید شدن می شود در نتیجه از تغییر رنگ آن ها در هنگام خشک کردن میوه هایی مثل گلابی، زردآلو ، سیب و سایر میوه هایی که دارای  رنگ روشن هستند با این روش جلوگیری به عمل می آید و می توان آن ها را مدت زمان طولانی تری با حفظ طعم و رنگ نگهداری نمود. به غیر از MBS  برای خشک کردن میوه ها می توان از سایر مواد سولفور دار مجاز در صنایع غذایی مانند دی اکسید سولفور، سدیم بی سولفیت و… استفاده کرد.

و استفاده ازSMBS  باید در زمانی کوتاه و مقداری مجاز و مشخص انجام شود. زیرا استفاده ی بیش از حد و ماندن میوه ها در محلول های سولفور دار بیشتر از مقدار مجاز موجب خمیری شدن آن ها می گردد. یک الی یک و نیم قاشق چای خوری از محصول فوق یا دیگر مواد سولفور دار ذکر شده در یک لیتر آب برای میوه های ورقه شده به مدت پنج دقیقه و برای میوه های نصف شده به مدت 15 دقیقه باعث خمیری شدن میوه ها نمی شود و موجب حفظ ظاهر و خواص میوه ها می گردد. بعد از مدت زمان ذکر شده میوه ها را با آب سرد بشویید و آن را روی سینی توری مانند پهن کنید.

https://acer-laptop.blog.ir/1401/01/23/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%88%DA%A9%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D9%BE%D8%AA%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%B9-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D9%84%D9%81

مضرات متا بی سولفیت سدیم MSDS

استفاده بیش از اندازه استاندارد از این ماده به عنوان عامل نگهدارنده غذا, باعث کاهش میزان سولفیت در کبد انسان می شود. در صورت مصرف بیش از اندازه به صورت مداوم، آسیب های زیانباری به سیستم ایمنی بدن انسان وارد می کند. همچنین این ماده با سرطان ،اختلاط در باروری، اخلال در رشد کودک و هم چنین مشکلات عصبی در ارتباط است. افراد مبتلا به آسم و سایر آلرژیها نیز ممکن است به آن حساس باشند.

نکته ی دیگر این که این ترکیب را به هیچ عنوان نباید به صورت خالص مصرف کرد. زیرا باعث تحریک دستگاه گوارش انسان می شود. دلیل این امر این است که با اسید معده ی انسان واکنش می دهد و سولفوریک اسید تولید می کند. مصرف مقدار بالای آن می تواند موجب تهوع، استفراغ، اسهال، درد شکمی، اختلالات گردش خون و اخلال در سیستم عصبی انسان شود. دوز مرگ ناگهانی برای بزرگسالان بالغ 10 گرم است. از این جهت لازم است پیش از شروع به کار حتما msds متابی سولفیت سدیم مطالعه گردد. تا از عوارض و خطرات این ماده اطلاع پیدا کنید.

خرید متا بی سولفیت

  • پوران دخت خدابخش
  • ۰
  • ۰

هیدروکسید پتاسیم، که معمولا به عنوان پتاس و یا آب قلیایی شناخته می شود، یک ترکیب محلول در آب است که در صنعت کاربرد فراوانی دارد. این ماده در امریکا معمولا از طریق فرآیند الکترودیالیز پتاسیم کلراید در سلول‌های الکترولیتی تولید می‌گردد. در فرآیند مورد نظر زمانی که پتاسیم کلراید به سل الکترولیتی وارد می‌گردد، پتاسیم هیدروکسید به عنوان محصول اصلی و ترکیبات کلر و هیدروژن به عنوان محصولات جانبی تولید می‌گردد.

مهم ترین شرکت‌های تولید کننده هیدروکسید پتاسیم که نقش مهمی در تأمین تقاضای جهانی این ماده ایفا می‌کنند عبارتند از:

Airedale Chemical Company Limited (بریتانیا)

Altair Chimica SpA (ایتالیا)

American Elements (امریکا)

Ashta Chemicals, Inc. (امریکا)

Chengdu Huarong Chemical Company Limited (چین)

Ercros SA (اسپانیا)

Evonik Industries AG (آلمان)

Inovyn (برتانیا)

UNID Co., Ltd. (کره جنوبی)

فراورده های غذایی

در صنعت تولید مواد غذایی کاربردهای پتاسیم هیدروکسید به عنوان غلظت دهنده، تنظیم کنندهPH و تثبیت کننده است. ماندگاری محصولات غذایی را بیشتر می کند.

به بستنی غلظت می دهد.

باعث نرم شدن زیتون می شود.

در شکلات سازی و کاکائو استفاده می شود. باعث قلیایی شدن کاکائو می شود.

به عنوان یک عامل شستشو برای میوه و سبزیجات است، همچنین باعث حفظ و نگهداری آنها می شود.

در فراوری نوشابه به کار می رود.

 خواص فیزیکی پتاسیم هیدروکسید

فرمول شیمیایی : KOH

فرمول شیمیایی: 56.11g/moL

انحلال پذیری در آب (۲۵ درجه سانتیگراد): 121 g/mL

انحراف پذیری در متانول (۲۸ درجه سانتیگراد): 55  g/100g

انحلال پذیری در ایزوپروپانول (۲۸ درجه سانتیگراد): 14 g/100g

ظرفیت گرمایی: j/mol.k 65.87

ظاهر جامد سفید رنگ

کاربرد پتاسیم هیدروکسید در صنایع غذایی

آیا می دانستید در نزولات غذایی هیدروکسید پتاسیم به عنوان ماده کنترل کننده PH و تثبیت کننده مواد غذایی به کار می رود. چرا که این ماده خاصیت سفت کنندگی دارد و به افزایش ماندگاری غذا کمک می کند. استفاده از این ترکیب در صنایع غذایی توسط سازمان وزارت جهانی یا همان FDA تضمین شده است و به عنوان یک ماده غذایی مستقیم انسان شناخته می شود.

یکی دیگر از کاربردهای موثر پتاسیم هیدروکسید در صنعت غذایی شستن میوه های کارخانه ای است. همچنین برای پوست کردن میوه ها و سبزیجات از این ترکیب استفاده می شود. دیگر کاربردهای این ترکیب در صنعت غذایی، تولید نوشابه، کاکائو، شکلات و رنگ کارامل است.

خرید هیدروکسید پتاسیم

  • پوران دخت خدابخش