تعمیر لپ تاپ ایسر

  • ۰
  • ۰

برای چند دقیقه قصد دارید استراحت کنید و تلویزیون نگاه کنید. هنگام روشن کردن تلویزیون کنترل کار نمی‌کند. اکثر ما ایرانی‌ها عادت کردیم که با ضرب و زور کنترل از کار افتاده را به کار بیاندازیم. قبل از هر کاری بهترین راهکار این است که با روش‌های استاندارد کنترل تلویزیون خود را تست کنید. در این مواقع برای تست ریموت کنترل تلویزیون راه‌های زیادی می‌توانید امتحان کنید اما در ادامه بهترین روش را برای شما معرفی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید ویدیویی از نحوه تست را ببینید. با ما همراه باشید.

تلویزیون‌های ایکس ویژن یکی از مدل‌های جدیدی است که طی سال‌های اخیر در بازار عرضه شده است. اگر در منزلتان یکی از تلویزیون‌های ایکس ویژن را دارید خواهید دید که در ادامه به بررسی انواع خرابی تلویزیون ایکس ویژن خواهیم پرداخت.

https://acer-laptop.blog.ir/1401/02/27/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%BE%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9-%D8%A2%D9%86%D8%AA%D9%86-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

بازار اولیه این دسته از تلویزیون‌ها در ایران و خاورمیانه است. ایکس ویژن یکی از محصولاتی است که در یک کمپین در ماه آگوست سال ۲۰۰۶ به شرکت توزیع ماد ایران پیوست و به این ترتیب نام تجاری X.Vision در ایران راه اندازی شد. جهت بررسی خرابی تلویزیون ایکس ویژن در ابتدا باید تمامی ویژگی‌های این دسته از تلویزیون‌ها را بشناسیم. قبل از اینکه در مورد معایب و مزایایی تلویزیون ایکس ویژن صحبت کنیم در ابتدا اجازه دهید در مورد این سؤال که قطعات تلویزیون ایکس ویژن ساخت کجاست؟ بیشتر صحبت کنیم.

قطعات کنترل تلویزیون

قبل از اینکه در مورد علت خرابی و رفع چگونگی خرابی ریموت کنترل صحبت کنیم اجازه دهید در مورد انواع قطعات ریموت کنترل صحبت کنیم تا هنگام تعویض یا تعمیر به مشکل برنخورید.

اولین مورد قاب پلاستیکی در کنترل تلویزیون اهمیت دارد که روی کنترل پوشانده شده و محافظت تمام قطعات کنترل انجام می‌دهد.

فنر باتری کنترل تلویزیون؛ مطمئناً شما هم برای یکبار شده به باتری ضربه زده‌اید تا باتری بدرستی کار کند اما دلیل اصلی کار کردن چه چیزی هست؟ باتری بدرستی در درون فنر قرار نگرفته است بعد از ضربه خوردن سرجایش بر می‌گردد.

کیبورد لاستیکی؛ شامل اعداد و حروف هست

یک مدار چاپی حاوی قطعات الکتریکی

موارد بالا در تمام ریموت کنترل مشترک هستند و در ادامه علت‌های مشترک بین کنترل‌ها را خواهیم گفت:

 علت کار نکردن کنترل ضبط ماشین

 علت کار نکردن کنترل ماهواره و ریسور

علت کار نکردن کنترل تلویزیون سونی و انوع برندهای تلویزیون

علت کار نکردن کنترل هوشمند تلویزیون سامسونگ

علت کار نکردن تلویزیون با کنترل

علت خرابی تلویزیون ایکس ویژن چیست؟

در بررسی خرابی تلویزیون ایکس ویژن قطعات به کار رفته شرکت‌های تولیدی از همه نکات مهم‌تر است. بیشتر مدل‌های تلویزیون‌های ایکس ویژن از پنل‌هایی تشکیل شده‌اند که قطعات آن دارای بخش‌های لایت برد و تیکان هستند. این پنل‌ها شباهت زیادی به قطعاتی دارند که برندهای ایرانی و شرکت‌های داخلی آن‌ها را تولید می‌کنند. خرابی تلویزیون ایکس ویژن در این زمینه را می‌توان با بررسی این پنل‌ها برطرف کرد.

تعمیر ریموت کنترل تلویزیون ایکس ویژن

برای تعمیر کنترل تلویزیون ایکس ویژن یا هر برند دیگری می‌توان از پنبه و الکل استفاده کرد. استفاده از پنبه الکل یا استون برای تمیز کردن بخش‌های داخلی ریموت کنترل مناسب است. تعمیر ریموت با فویل آلومینیومی هم روش کاربردی دیگری است که بسیاری از تعمیرکاران از آن استفاده می‌کنند. برای این منظور تعمیرکار اول جایگاه تمام دکمه‌ها را روی کاغذ رسم کرده یا از آنها عکس می‌گیرد. سپس قاب‌های کنترل را از هم جدا کرده و تخته مدار را از جهت تمیز بودن بررسی می‌کند.

در صورت تمیز بودن دکمه‌ها احتمال قطعی ارتباط یا رسانایی دکمه‌های لاستیکی وجود خواهد داشت. سپس مقداری فویل بر اساس اندازه دکمه‌های لاستیکی برش داده می‌شود. سپس فویل‌ها با مقداری چسب به پشت دکمه‌ها چسبانده می‌شوند. در نهایت تمام قطعات سر هم بندی شده و کنترل تست می‌شود. معمولاً پس از انجام این روش، مشکل کار نکردن کنترل تلویزیون ایکس ویژن نیز برطرف خواهد شد.

دیر روشن شدن به چه دلیل است؟

یکی دیگر از مشکلات تلویزیون‌های ایکس ویژن دیر روشن شدن تلویزیون است که این مورد نیز مرتبط به پاور می‌شود. زمانی که به وسیله کنترل و یا حتی دکمه پاور تلویزیون را روشن می‌کنید ممکن است مدت زمان طولانی تلویزیون روشن نشود. برای بررسی و رفع این مشکل باید بخش پاور بررسی و رفع ایراد شود.

حال در صورتی که تلویزیون شما دچار نقص فنی شد که قادر به تعمیر آن نبودید، پیشنهاد می‌کنیم با یک کارشناس متخصص در این زمینه مشورت کنید. در حال حاضر نمایندگی ایکس ویژن ، آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما مشکلات تلویزیون خود را از طریق سایت و یا اپلیکیشن ایکس ویژن ثبت کنید تا پشتیبان با شما تماس گرفته و در اولین فرصت کارشناس مجرب برای تعمیر تلویزیون به محل شما اعزام شود.

تعمیر تلویزیون ایکس ویژن

 

  • ۰۱/۰۲/۲۷
  • پوران دخت خدابخش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی