تعمیر لپ تاپ ایسر

  • ۰
  • ۰

زانتان گام به دلیل خواص مفیدی که دارد و همچنین خواص حلالیت بالای آن در آب باعث شده که محدودیتی در صنایع مختلف نداشته باشد و در انواع محصولات غذایی، لبنیات، محصولات بهداشتی، کاشی و سرامیک به کار گرفته شود. این ماده‌ در غذا باعث بهبود کیفیت محصول غذایی شده و می‌تواند طعم غذا را بهبود ببخشد و به عنوان یک نگه‌دارنده باعث افزایش طول عمر ماده‌ی غذایی شود. از زانتان گام برای تولید انواع سس سالاد، بستنی، غذاهای کم چرب، سوپ‌های نیمه آماده، آب میوه‌ها، نان و شربت‌های صنعتی استفاده می‌گردد. در لبنات، زانتان گام عامل پایدار کننده و حجم دهنده در ماست بوده و از صمغ این گلوکز به جای سفیده تخم مرغ در آشپزی استفاده می‌شود. در نوشیدنی‌های مختلف، این ماده باعث بهبود طعم و ماندگاری بیشتر آن محصول شده و برای ساخت بعضی نوشیدنی‌های الکلی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر مصارف این ماده‌ی طبیعی، استفاده از آن در محصولات آرایشی و بهداشتی بوده و در تولید خمیر دندان، کرم، شامپو و انواع لوسیون دخالت دارد. به دلیل مقاومت بالایی که زانتان گام در برابر حرارت از خود نشان می‌دهد، می‌تواند در صنایع مختلف به کار آمده و در انواع چسب و مایعات مربوط به حفاری نفت مورد بهره برداری قرار گیرد. همچنین در تهیه‌ و تولید انواع کاشی و کاسه توالت این ماده می‌تواند باعث کیفیت بیشتر شده و مقاومت بالاتری در برابر شکستن در این محصولات ایجاد نماید.

خطرات و مضرات زانتان گام

زانتان گام ماده‌ای بی‌خطر برای بدن انسان و محیط زیست محسوب شده و آسیبی به آن وارد نمی‌کند. این ماده طبیعی باعث کاهش کلسترول در بدن شده و قند خون را کاهش می‌دهد؛ همچنین در آزمایشات صورت گرفته به روی موش‌های دارای سرطان پوست، استفاده از زانتان گام در درمان سرطان به روی موش‌ها موثر واقع شده و موش‌های قرار گرفته تحت مواد حاوی این ماده از طول عمر طولانی تری برخوردار بودند اما این تحقیقات در همان جا باقی مانده و به روی انسان صورت نگرفت. استفاده از محصولات حاوی زانتان گام برای انسان ضرری در پی ندارد اما افراد دارای دیابت بهتر است که از این محصولات به صورت محدود و تحت نظر پزشک استفاده کنند. فیبرهای موجود در این پلی ساکارید باعث افزایش باکتری‌های مفید روده شده و برای گوارش بسیار مفید است.

کاربرد زانتان گام

کاربردهای این ترکیب محدود به مواد غذایی نیست و در محصولات صنعتی متنوعی استفاده می شود:

تولید مواد شوینده

ساخت کاشی

ساخت بخش هایی از اجاق گاز

تولید انواع رنگ و چسب

غلیظ کننده در صنایع دارویی

تولید لوسیون بدن

تولید انواع ژل مو

استفاده در گل حفاری

از این محصول در کنار بتونیت در گل حفاری در چاههای نفت استفاده می شود و دلیل آن تسهیل حرکت قطعات در سیستم حفاری می باشد. کیفیت و خلوص نمونه های مورد استفاده در گل حفاری بسیار بالا می باشد.

مزایای استفاده از زانتان گام چیست

مطالعات متعددی که در مورد این ترکیب انجام گرفته است نشان می دهد که استفاده از صمغ این ترکیب باعث کاهش قند خون می شود. از دیگر مزایای استفاده از این ترکیب در محصولات سلامتی می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

کاهش کلسترول

استفاده از محصولاتی که دارای زانتان گام می باشند باعث کاهش 10 درصدی کلسترول در خون افراد می شود.

کاهش وزن

https://acer-laptop.blog.ir/1401/01/23/%D8%B3%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA%D9%88%D9%84-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%D9%87-%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%D9%85%D8%B6%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

استفاده از این ترکیب باعث می شود تا به افراد حس سیری دست بدهد و با کاهش سرعت هضم، کاهش وزن نیز انجام پذیرد. صمغ زانتان دارای چربی و کلسترول نمی باشد. و مقدار زیادی فیبر دارد که این فیبر به هضم غذا کمک می کند. همچنین از این ترکیب به عنوان یک جایگزین کم کالری استفاده می شود.

برخورداری از خواص ضد سرطان

رشد تومورهای سرطانی به شکل قابل توجهی در محصولاتی که از زانتان گام استفاده می کنند کاهش پیدا می کند.

افزایش حجم مایعات

برای افرادی که دارای مشکلاتی در بلع می باشند و یا افراد مبتلا به اختلالات عصبی هستند از زانتان گام استفاده می شود تا خشکی دهان آن ها برطرف شود.

جایگزین بزاق و استفاده برای افراد دچار سکته مغزی

افرادی که دچار سکته مغزی شده اند یا دچار بیماری هایی هستند که مشکلاتی در بلع بوجود می آورد نیازمند مواد غذایی و داروهایی هستند که جایگزین بزاق آنها شود. با استفاده از زانتان و افزودن آن به عنوان غلیظ کننده، در حقیقت یک ترکیب تولید کننده بزاق بوجود می آید که بیماران دارای مشکل خشکی دهان به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.

خرید زانتان گام

  • ۰۱/۰۱/۲۳
  • پوران دخت خدابخش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی