تعمیر لپ تاپ ایسر

  • ۰
  • ۰

یکی از برند های گوشی همراه که در سال های اخیر موفق به جلب نظر کاربران گوشی های هوشمند شده است، برند چینی شیائومی است. گوشی های مختلف ارائه شده توسط برند شیائومی به خوبی توانسته در بازار گوشی های هوشمند به فروش بالایی دست یابند. یکی از گوشی های جذاب این برند، مدل MI9 است. در این جا می خواهیم روی خرابی و تعمیر تاچ ال سی دی گوشی شیائومی MI9 تمرکز کنیم. این گوشی ها داری یک ال سی دی 6.39 اینچی است و تقریبا چیزی حدود 85 درصد از نمایشگر دستگاه را فرا گرفته است.

به این ترتیب لبه های این مدل تقریبا باریک است. با وجود کیفیت بالای این مدل و خصوصا نوع پنل به کار رفته در این دستگاه که از نوع OLED است، تعمیر تاچ ال سی دی Xiaomi Mi9 یکی از مهم ترین گزینه های تعمیراتی در این مدل محسوب می شود. مشکلات مختلفی می تواند در خصوص این بخش رخ دهد که در ادامه با بررسی دلایل خرابی تاچ ال سی دی گوشی شیائومی MI9، نشانه های خرابی این بخش و نکات مهم تعمیر و تعویض آن، نحوه تعمیر تاچ ال سی دی گوشی شیائومی مدل MI9 را بررسی خواهیم کرد. 

تعمیر تاچ ال سی دی گوشی شیائومی MI9 

پیش از بررسی نحوه تعمیر تاچ ال سی دی گوشی شیائومی MI9 بهتر است بخش های مختلف تشکیل دهنده پنل نمایشگر این دستگاه را بررسی کنیم. نمایشگر این گوشی از نوع Super AMOLED و لمسی خازنی است. این گوشی از بیرون دارای یک گلس کورنینگ گوریلا گلس 5 است که وجود این گلس شیشه ای می تواند به عنوان محافظ نمایشگر مانع از وارد شدن آسیب های جدی به ال سی دی شود.

در زیر گلس، پنل تاچ گوشی قرار دارد که دستورات لمسی را دریافت و اجرا می کند و از نوع خازنی لمسی است. بعد از آن هم ال سی دی گوشی قرار گرفته است. در این میان فلت تصویر، یک سری کابل ها و سوکت های مرتبط با نمایشگر دستگاه، ردیف نوری بک لایت، یک سری فیلترهای نوری، الکترود ها و کریستال مایع نیز از دیگر قطعات و بخش های تشکیل دهنده پنل نمایشگر در گوشی شیائومی Mi9 است.

چه مواردی می تواند به تاچ ال سی دی Xiaomi Mi9 آسیب برساند؟ 

از آن جایی که تاچ ال سی دی در بخش بیرونی دستگاه قرار دارد، قطعا به شدت در معرض آسیب های فیزیکی و انواع ضربه قرار خواهد داشت. در نتیجه زمین خوردن گوشی، پرت شدن آن یا افتادن چیز سنگینی روی نمایشگر می تواند به تاچ ال سی دی گوشی آسیب برساند. اگر به نمایشگر گوشی فشاری وارد شود، مانند وقتی که کاربران آن را در جیب قرار داده و روی آن فشار وارد می شود، این مورد هم می تواند به نمایشگر آسیب برساند.

این فشار در واقع به تاچ ال سی دی گوشی شیائومی MI9 وارد شده و به دنبال آن یک گاز در بین لایه تاچ و ال سی دی آزاد می شود. همین مورد می تواند روی عملکرد تاچ، کیفیت تصویر و رنگ و نور نمایشگر تاثیر منفی بگذارد. آب خوردگی گوشی، نوسانات برقی و ولتاژی که موجب آسیب به برد می شود هم می تواند در نهایت روی تاچ ال سی دی دستگاه اثر گذاشته و موجب خرابی و از کار افتادن آن شود.

https://acer-laptop.blog.ir/1400/10/21/%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B3-%D8%A8%D8%A7%DA%A9%D8%B3

نشانه های خرابی تاچ ال سی دی گوشی شیائومی MI9 

خرابی تاچ ال سی دی Xiaomi Mi9 را می توان با نشانه های مختلفی ردیابی کرد. در مهم ترین مورد، عملکرد تاچ کند می شود و گوشی در دریافت و اجرای دستورات لمسی، درست عمل نمی کند. این مورد می تواند تا جایی ادامه پیدا کند که در نهایت کلا تاچ از کار بیفتد. به هم ریختگی رنگ و نور تصویر هم از موارد دیگری است که نشان دهنده خرابی تاچ ال سی دی دستگاه مورد نظر است.

وجود آثار شکستگی و ترک روی نمایشگر گوشی، روشن نشدن صفحه نمایش یا تاریک و سیاه بودن تصویر، سیاه شدن بخشی از نمایشگر، وجود خطوط افقی و عمودی در صفحه نمایش گوشی، سفید شدن نمایشگر و مواردی از این دست همگی می توانند از مهم ترین نشانه های خرابی تاچ ال سی دی گوشی شیائومی MI9 محسوب شوند.

عیب یابی تاچ ال سی دی در گوشی شیائومی Mi9 

برای این که تعمیر تاچ ال سی دی گوشی شیائومی MI9 به درستی انجام شود، ابتدا باید این گوشی و مشکلات آن به درستی و با استفاده از ابزار های تخصصی توسط تعمیرکار مجرب عیب یابی شود. عیب یابی تاچ ال سی دی در این گوشی شامل مراحل و بخش های مختلفی می شود. برخی از مهم ترین آن ها شامل مواردی است که در ادامه به آن رسیدگی می کنیم.

آیا گلس شکسته یا ال سی دی؟ 

در اولین مرحله تعمیر کار برای تعمیر تاچ ال سی دی گوشی شیائومی MI9 باید بررسی کند که آیا مشکل از گلس است یا میزان آسیب بسیار فراتر از این ها است. اگر تنها شکستگی در نمایشگر دیده شود و نمایش تصویر و عملکرد تاچ هیچ مشکلی نداشته باشد، این بدان معناست که در اثر ضربه تنها گلس گوشی شکسته و برای تعمیر کافی است گلس گوشی مورد نظر را تعویض کرد. در غیر این صورت اگر هر یک از مولفه ای دیگر، یعنی نمایش تصویر، کیفیت تصویر و عملکرد تاچ هم مختل شده باشد، باید به سراغ بخش های دیگر رفت.

بررسی مشکلات تاچ گوشی شیائومی 

در مورد دیگر ممکن است نمایشگر هیچ آسیبی ندیده باشد و تنها موردی که در گوشی مشاهده می شود، کند شدن یا از کار افتادن تاچ دستگاه باشد. در این حالت اگر تنها تاچ کار نکند یا کند شده باشد و نمایش تصویر هیچ ایرادی نداشته باشد، این احتمال وجود دارد که برخی اختلالات در تاچ موجب بروز این مشکل شده باشد. در نتیجه ابتدا با انجام یک سری تنظیمات ابتدا تاچ را بررسی می کنند و در صورتی که مشکل تاچ با ابزار ها و برنامه های نرم افزاری برطرف نشود، تعمیر تاچ موبایل شیائومی را باید در نظر گرفت. در ادامه نیز در صورت رفع نشدن مشکل تاچ، احتمالا باید این قطعه تعویض شود.

تعمیر تاچ ال سی دی گوشی شیائومی MI9 

در خصوص تعمیر تاچ ال سی دی ابتدا باید میزان و نوع مشکل را در نظر گرفت. اگر تنها تاچ از کار بیفتد، تعمیر تاچ ال سی دی شامل یک سری تعمیرات نرم افزاری می شود. برخی از این راه کار ها شامل غیر فعال سازی تنظیمات Ambient Display و بوت کردن گوشی در حالت Safe Mode است. علاوه بر این کالیبره کردن صفحه نمایش یا انجام تست مولتی تاچ از دیگر موارد تعمیرات تاچ ال سی دی است. زمانی که هم عملکرد تاچ مشکل دارد و هم نمایش تصویر در گوشی با مشکلاتی همراه شده است، قطعا آسیب و ضربه وارد شده به کل پنل ال سی دی آسیب وارد کرده است.

در این حالت تعمیر تاچ ال سی دی گوشی شیائومی MI9 می تواند شامل تعویض فلت ال سی دی یا یک سری مدار ها و کابل های مرتبط با مادربرد، تعمیر و تعویض آی سی های تصویر و .. می شود. البته در مواردی مانند روشن نشدن نمایشگر یا تاریک شدن تصویر، تعمیرکار باید علاوه بر تاچ ال سی دی، قطعات مرتبط دیگری مانند مادربرد یا باتری گوشی را هم بررسی کرده و در صورت نیاز آن ها را تعمیر یا تعویض کند.

تعویض تاچ ال سی دی Xiaomi Mi9 

در ادامه برای تعمیر تاچ ال سی دی گوشی شیائومی MI9 اگر با تعمیر و تعویض برخی قطعات مشکل ایجاد شده برطرف نشد، تنها راه کار تعویض تاچ ال سی دی گوشی Xiaomi Mi9 است. استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت در این خصوص از اهمیت زیادی برخوردار است. از طرفی نیز باید به دلیل حساسیت بالای این قطعات، تعویض آن به افراد مجرب در مراکز تخصصی معتبر سپرده شود.

شیائومی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی