تعمیر لپ تاپ ایسر

  • ۰
  • ۰

احتمالا یکی از مهمترین سرگرمی های خانواده شما هم تماشای تلویزیون است. برنامه های خبری، مستندها، فیلم، سریال و هزاران برنامه مفرح دیگر که تمامی اعضای خانواده شما را به مدت چندین ساعت در پای تلویزیون تان می نشاند. با این اوصاف، جای تعجب ندارد که در هنگام خرابی تلویزیون ایکس ویژن خود احساس ناراحتی، کلافگی و بی حوصلگی داشته باشید. اما این احساس موقتیست چرا که متخصصین مجرب کاراباما برای بازگرداندن آسایش، نشاط و سرگرمی به خانه تان در کنار شما و آماده خدمت رسانی در سریعترین زمان ممکن هستند. 

راه حل رفع مشکلات تلویزیون ایکس ویژن

در صورت بروز مشکل در تلویزیون ایکس ویژن تان بهتر است دو مورد را حتما به یاد داشته باشید. یک اینکه مشکل به وجود آمده در دستگاه شما خود به خود به وجود نیامده و از بین نمی رود و حتما می بایست برای تعمیر تلویزیون ایکس ویژن خود سریعا اقدام کنید. مورد دوم به تعمیرکار تلویزیون شما مربوط است که برای جلوگیری از بروز مشکلات جدید یا تشدید مشکل قبلی، الزامیست که حتما به متخصص تلویزیون ایکس ویژن مراجعه کنید.

تلویزیون‌های ایکس ویژن یکی از مدل‌های جدیدی است که طی سال‌های اخیر در بازارعرضه شده است. بازار اولیه این دسته از تلویزیون‌ها در ایران و خاورمیانه است. ایکس ویژن یکی از محصولاتی است که در یک کمپین در ماه آگوست سال ۲۰۰۶ به شرکت توزیع ماد ایران پیوست و به این ترتیب نام تجاری X.Vision در ایران راه اندازی شد. جهت پی بردن به علل خرابی تلویزیون ایکس ویژن در ابتدا باید تمامی ویژگی‌های این دسته از تلویزیون‌ها را بشناسیم. در این بررسی، قطعات به کار رفته شرکت‌های تولیدی از همه نکات مهم‌تر است. بیشتر مدل‌های تلویزیون‌های ایکس ویژن از پنل‌هایی تشکیل شده‌اند که قطعات آن دارای بخش‌های لایت برد و تیکان هستند. این پنل‌ها شباهت زیادی به قطعاتی دارند که برندهای ایرانی و شرکت‌های داخلی آن‌ها را تولید می‌کنند. خرابی تلویزیون ایکس ویژن در این زمینه را می‌توان با بررسی این پنل‌ها برطرف کرد. 

https://acer-laptop.blog.ir/1400/10/21/%D8%AA%D8%A7%DA%86-%D8%A7%D9%84-%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%DB%8C-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%DB%8C%D9%88%D9%85%DB%8C-MI9-%D8%B4%D8%A7%D9%85%D9%84-%DA%86%D9%87-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF

ویژگی‌های تلویزیون ایکس ویژن 

در جواب سوال اینکه آیا تلویزیون ایکس ویژن خوب است؟ از ویژگی‌های تلویزیون‎های ایکس ویژن که آن‌ها را از دیگر تلویزیون‌ها مجزا می‌کند می‌توان به این چند مورد اشاره کرد: 

  • مجهز به پانل LED با درجه کیفی +A
  • دارای DVBT داخلی با کیفیت  HD
  • وضوح تصویر بالا Full HD یا رزولوشین ۱۹۲۰ x 1080
  • زاویه دید بسیار وسیع ۱۷۸ درجه افقی و عمودی
  • روشنایی و وضوح بسیار بالا در تصویر
  • قابلیت پخش فیلم به حالت ۲۴ فریم در ثانیه
  • قابلیت پخش صدا با فرمت‌های MP3,WMA,AAC
  • مجهز به ماشین زمان Time Shift
  • قابلیت ضبط برنامه‌های تلویزیونی PVR حتی در حالت آماده به کار (استندبای)
  • قابلیت نمایش عکس‌ها با فرمت‌های JPG,JPE,PNG,BMP
  • قابلیت پخش تصاویر با فرمت‌های DIVX,MPG,MPEG,MP4,MOV,MKV
  • قابلیت پخش تصاویر، فیلم‌ها و موزیک از روی حافظه USB
  • مجهز به پردازشگر چند هسته‌ای 

اگر در حین تماشای تلویزیون به یکبار دستگاه خاموش شود، یا در صورت وجود تصویر صدای تلویزیون قطع گردد یا بلعکس و یا خطوط سفید یا سیاه افقی یا عمودی بر روی تصویر مشاهده شود، به طور کلی می تواند لذت تماشای تلویزیون را از شما سلب کند. مشکلات متداول تلویزیون ایکس ویژن بسیارند که با توجه به عوامل مختلف و نوع استفاده کاربران ممکن است بروز یابند. به طور مثال: 

  • روشن نشدن تلویزیون یا تاخیر در روشن شدن
  • بهم خوردن تنظیمات رنگ، نور و صدا
  • بهم خوردن سایز تصاویر و کش و قوس آمدن آنها
  • ترکیب شدن رنگها
  • از کار افتادن بلندگوها یا دکمه های روی تلویزیون
  • شکستگی پنل و صفحه نمایش یا ترک برداشتن آن
  • و…

روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن چه دلایلی می‌تواند داشته باشد؟

از دیگر علل خرابی تلویزیون ایکس ویژن، روشن نشدن تلویزیون است. در برخی مواقع با روشن نشدن تلویزیون به بروز مشکل پی می‌بریم. این عیب به طور معمول مربوط به قسمت پاور تلویزیون می‌شود. با تعویض قطعه خراب پاور سوپلای به احتمال قوی مشکل پاور برطرف خواهد شد، ولی در صورتی که مشکل برطرف نشد خرابی تلویزیون ایکس ویژن شما با تعویض کلی پاور  برطرف می‌شود. بیشتر مواقع این قطعه سه ماه گارانتی دارد که اگر شامل گارانتی باشید می‌توانید از این خدمات برای رفع خرابی تلویزیون ایکس ویژن خود استفاده کنید.

  • عیب یابی روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن
  • روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن به علت خرابی برد پاور تلویزیون
  • روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن به علت ویروسی شدن مین برد تلویزیون
  • دیر روشن شدن تلویزیون ایکس ویژن به علت فرسودگی قطعات برد پاور
  • روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن به علت خرابی cpu مین برد
  • رفع مشکل روشن نشدن تلویزیون با ریست کردن تلویزیون ایکس ویژن
  • اعزام سرویس کار و تکنسین تخصصی تلویزیون در سریعترین زمان ممکن به محل شما

خرابی برد پاور تلویزیون ایکس ویژن

یکی از دلایلی که باعث می شود تلویزیون روشن نشود، خرابی برد پاور تلویزیون می باشد. برد پاور تلویزیون وظیفه ولت رسانی به تمام قسمت های تلویزیون را دارد در صورتی که ولت کم باشد یا قطع شده باشد، تلویزیون روشن نمی شود. برد پاور معمولا در اثر نوسان برق دچار خرابی می شود. نوسان برق به معنی بالا و یا پایین آمدن زیاد ولتاژ تلویزیون می باشد. وقتی برد پاور به علت نوسان برق دچار سوختگی می شود باید تمام قطعات خراب تعویض شوند. برای اینکه برد پاور بیشتر عمر کند قطعات فرسوده نیز باید تعویض شود.

دیر روشن شدن به چه دلیل است؟

از دیگر علل خرابی تلویزیون ایکس ویژن دیر روشن شدن تلویزیون است که این مورد نیز مرتبط به پاور می‌شود. زمانی که به وسیله کنترل و یا حتی دکمه پاور تلویزیون را روشن می‌کنید ممکن است مدت زمان طولانی تلویزیون روشن نشود. برای بررسی و رفع این مشکل باید بخش پاور بررسی و رفع ایراد شود.

حال در صورتی که تلویزیون شما دچار نقص فنی شد که قادر به تعمیر آن نبودید، پیشنهاد می‌کنیم با یک کارشناس متخصص در این زمینه مشورت کنید. در حال حاضر سامانه آچارباز، آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است

ویروسی شدن مین برد تلویزیون ایکس ویژن

یکی از دلایلی که باعث روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن می شود، ویروسی شدن مین برد تلویزیون می باشد. معمولا ویروسی شدن در تلویزیون های اندروید و اسمارت اتفاق می افتد.

با نظر قراردادن اتصال 80 درصد از تلویزیونهای هوشمند به اینترنت از سال 2015 مجهز نمون اسمارت تی وی ها به آنتی ویروس جزء اولویت تولید کنندگان تلویزیون های هوشمند قرار گرفت. در حال حاضر اکثر تلویزیون های هوشمند دارای آنتی ویروس می باشند و انواع برنامه های آنتی ویروس در منابع معتبر قابل دسترسی و استفاده هستند. 

طبق تحقیقیاتی که توسط کارشناسان انجام شده اتصال تلویزیون هوشمند به اینترنت می تواند باعث هک سیستم شود که این به منزله دعوت افراد ناخوانده به منزل شما است. با توجه به افزایش دانلود انواع فیلم ها از اینترنت و محبوبیت پیدا کردن انواع کانال های تلویزیونی که با اتصال به اینترنت قابل دسترسی هستند احتمال آلوده شدن تلویزیون به ویروس وجود دارد. 

با توجه به توضیحات بالا بهتر است که در ماه یک بار تلویزیون خود را اسکن کند تا از ویروسی شدن آن جلوگیری کنید. بهتر است قبل از اتصال هارد و فلش ممری آن را ویروس کشی کنید. 

بروز مشکل در برد پاور تلویزیون

در تمامی تلویزیونها قسمتی به نام منبع تغذیه (power supply) یا برد پاور وجود دارد که وظیفه اصلی آن توزیع ولتاژ مناسب به سایر بردها و قسمت های تلویزیون می باشد.

ولتاژ ۲۲۰ ولت برق شهر با ورود به این قسمت تلویزیون (برد پاور) پس از انجام مراحلی تبدیل به ولتاژهای پایین تر و DC که تلویزیون به آن احتیاج دارد می شود و به قسمت های مختلف دستگاه مانند مین برد، برد تیکان، بک لایت و … ارسال می شود.

حال اگر اختلالی در کار این برد بوجود بیاید و ولتاژ خروجی بوجود نیاید عملا تلویزیون بدون استفاده می گردد. البته بسته به شرایط، در برد پاور عیبهای بوجود می آید که خود را به صورت های مختلفی نشان می دهد. 

عیب های ظاهری که در صورت خرابی برد پاور خواهیم داشت می توانند به صورت زیر خود را نشان دهند:

خاموش شدن کامل تلویزیون (حالت مرگ یا DEAD)

دستگاه تلویزیون روشن نمی شود و چراغ استندبای جلوی (چراغ LED) آن خاموش است.

دستگاه تلویزیون روشن نمی شود و چراغ استندبای آن (چراغ LED) چشمک می زند

پس از چند ساعت تلویزیون بطور اتوماتیک خاموش می شود.

تلویزیون دیر روشن بشود. (تاخیر در روشن شدن)

تلویزیون خود به خود خاموش می شود.

انواع خرابی در تلویزیون های LCD و LED ایکس ویژن

تلویزیون دیر روشن می شود 

عیبی که می تواند به علت بردپاور باشد و باید قطعات فرسوده عوض شوند. 

نبود تصویر تلویزیون و یا قطع و وصل تصویر تلویزیون 

این مشکل مربوط به بک لایت ال سی دی می باشد که به هر دلیلی می تواند باشد، مانند خرابی برد پاور و اینورتر. 

این ایراد بیشتر در مدل های KD20 و KD30 پیش می آید. 

خاموشی تلویزیون و چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون 

این مشکل مربوط به بردپاور می باشد و باید در اسرع وقت حل شود و ممکن است در بعضی مواقع از مین برد هم باشد این خرابی بیشتر مربوط به نیم سوز شدن قطعات نیمه هادی می باشد.

حالت استندبای تلویزیون 

شاید این مشکل به علت قدیمی شدن قطعات بردپاور شما باشد اگر در اسرع وقت اقدام به تعمیرش شود با تعویض قطعات این مشکل برطرف می شود ولی اگر حل نشود در طولانی مدت ممکن است به مین برد هم آسیب برساند. 

هرگونه مشکل در روشن نشدن تلویزیون به احتمال زیادی به علت بردپاور می باشد که می تواند بر اثر نوسان برق ایجاد شده باشد. نوسان برق مشکلات بسیاری می تواند به دستگاه شما وارد کند و حتی ممکن است به مین برد هم صدمه بزند. 

تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد 

این مشکل در تلویزیون های LED بسیار دیده می شود ولی در LCD ها هم این مشکل وجود دارد و علت آن می تواند بر اثر ریخته شدن آب و یا قرار گرفتن در رطوبت زیاد و یا وارد شدن ضربه به دستگاه باشد. 

قطع شدن صدای تلویزیون 

بیشتر مدل های تلویزیون ایکس ویژن از پنل هایی تشکیل شده اند که قطعات آن دارای بخش های لایت برد و تیکان هستند. خرابی تلویزیون ایکس ویژن ممکن است مربوط به این بخش ها باشد. این ایراد در مدل IMP9 رخ می دهد. 

تمام حواستان باید باشد که از فشار بیش از حد به پنل LCD جلوگیری شود هنگام حمل و نقل یا تمیز کردن دستگاه ممکن است دچار فشار شود که به LCD فشار زیادی وارد می شود. 

باید در نظر داشته باشید که پنل LCD را نمی توان تعمیر کرد و باید حتما تعویض شود. از پنلی که شکسته می شود مایعی سمی خارج می شود و بسیار خطرناک است. 

در صورت افت عملکرد دستگاه تلویزون ایکس ویژن و یا بروز هرگونه نقص در بدنه و یا حتی تصاویر آن، کافی است تا با نمایندگان ما تماس بگیرید. 

تعمیر تلویزیون آبخورده

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی